К основному контенту

What qualities people appreciate in their managers?

    How many of us would like to be a good respectful manager of the group? If you answered with an "yes", then this article is for you!
    I would share few ideas what people are expecting from good managers and you can check how many of them do you have.

1) "My manager always listen and care about what I am saying", - that's one of the phrases we met among  many employees who had good ratings for their managers.
     It's so important to people who work in your company to be noticed. They feel their importance if managers pay attention to what they say. Moreover they appreciate the ability of manager to understandб feel compassion and be involved in the discussions. We noticed that usually, employees come to their managers in case their really feel the topic very important for them. If it's not- they try to handle it by themselves!

2) "My manager is sincere  and direct", - that is another characteristic that many employees like in their managers! Sincere creates clarity in communication, provides transparency in the company and people understand easily what is needed to be done! There are no games or intrigues in such companies. They are crystal clear about expectations of the managers, about what is welcomed to do and what is not. Clarity also reduce the level of conflicts between the members. They know what are the priorities of the company, they understand if company's policy is aligned with their personal values and as a result if they will feel happy in the company!

3) "My manager is given me periodically feedback and also supportive advises, so i feel that I am growing and developing", - that is another critical factor that many employees appreciate in their managers!
      To provide a feedback periodically means, that you care about people's performances and want to prevent problems before they appear. That helps to have a better atmosphere and relations in the company!
      To provide just feedback is not enough. If the feedback will be very negative, some employees could be very effected by that and disappointed by themselves. What's important to do is also to give some advises what could be improved. That means you believe this person is able to succeed, he needs just to adjust a bit his activity.


4) "My manager is competent and understand how to organise all operational processes in the best way", - says many employees, who admire their managers.
    Employees know, that being an expert in one field is important, but for an excellent organizational functioning  is important to know how all the processes works and choose the best scenario for long prospective. Managers that know this, are considered professional, confident, good decision makers and organizers. They  receive all respect and trust from their employees.

These are the most common criteria we found. Would you like to share other ones, that you believe make a manager appreciated by it's team? It will be nice to read in the comments and may contribute with interesting information to a new article! 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

День 20: Методика "чудесного утра" прививается просто, ревью книги Хэла Элрода "Магия утра". Особенно обратите внимание на 5-ый пункт!

Напомню обычный распорядок утра Хэла (автора книги "Магия утра"), более подробное описание которого Вы можете найти тут : Тишина (5 минут) Аффирмации (5 минут) Визуализация (5 минут) Физические упражнения (20 минут) Чтение (20 минут) Письмо (5 минут) Общее время: 60 минут   Итак, час эффективного утра, последствия которого переворачивают всю жизнь  не так уж и трудно вообразить. Остается только самое малое, но самое трудное, притворить это в практику. В последних главах своей книги Элрод рассказывает именно об этом.   1) Если Вы сейчас думаете о том, что самым главным барьером на пути к счастью является нехватка времени , то  отведите каждому инструменту всего 1 минуту (итого 6 минут). Никто не станет спорить с тем, что тратить всего шесть минут в день на то, чтобы превратиться в человека, способного достичь такого уровня успеха и счастья, какого вы действительно хотите, не только разумно, но и абсолютно необходимо, даже если вам остро не хватает времен...

61. Примеры ритуалов в корпоративной культуре и их польза.

    Ритуалы- это важные элементы корпоративной культуры , которые представляют собой определенную  последовательность действий, коллективно осуществляемые и ведущие к  изменению ситуации. Не бойтесь этого слова, в нем никакой мистики нет, вы просто придаете определенное символическое значение определенным действиям!Так же, как жених целует невесту, символизируя единение мужского и женского!     Итак, о полезности ритуалов в корпоративной культуре: Ритуал приема на работу - обеспечивает безболезненное приобщение к организации и ее специфике, позволяет адаптироваться новому сотруднику быстрее и легче, понять правила внутренней игры в компании. Пример: Всем новеньким сотрудникам определяется наставник, задача которого все непонятное объяснять и знакомить сотрудника минимум с 5 коллегами в день.+бонус:делать каждый день какой-то мини-сюрприз (приятные пожелания на столе, сладости, цветок в горшке на новом рабочем месте, классная ручка или блокнот с корпор...

Быть лидером - это, словно, быть большим пальцем на руке!

   Посмотрите на свою руку. Обычный человек является обладателем пяти различных пальцев, каждый из которых выполняют свою определенную функцию, свою роль. Теперь присмотритесь, какой из пальцев свободно соприкасается с другими? С каким пальцем больше всего взаимодействия? Скорее всего, вы заметили, что соприкоснуться с большим пальцем не заставляет труда ни одному другому пальцу вашей руки! Он, словно, основоположник всего того, что может делать ваша рука, ведь без большого пальца теряется захват всей руки.    Так и лидер, он- основоположник движения и отвечает за то, что происходит в его сообществе, куда оно движется и что делает. Лидер взаимодействует с другими, не смотря на то, что они обладают различными характеристиками, навыкам и умениями. Он умеет найти тот благоприятный путь взаимодействия, который приносит результаты! Он умеет найти преимущества каждого, использовать их для общей цели и гармонично сладить работу  всех элементов.    А ведь м...