К основному контенту

One of my methods to deal with negative emotions in daily communication with my team

     How many of you think that communication in the team is crucial  for high performances and trust feeling?
     How many of you saw how inefficient communication could effect negatively welfare of the  employees particularly and companies in general?
      Usually our communication is effected the most by our emotions. We make a lot of assumptions, we experience negative emotions, because we react in a certain way to the things that  happened.

      I experienced by myself that every time I see an unfair treatment from somebody to anybody around me or myself - I got on fire and can explode in criticism or  rude tone. But many people who deal with me could not describe me as impulsive or offensive person. And that's because I explore myself a lot to understand why do I have these reactions. For example, why if somebody from work calls me in weekend, it may irritate me. I know that in this case my emotions driven up, because I do not like when somebody feel in right to encroach* on my personal time.
   I guess, you had a lot of same situations, when you feel an emotional reaction to the certain circumstances. The higher the reaction - the more  times this thing  repeated in your life.

   So, what do I do with my emotions? And how do I build my efficient communication with others?

1.  When I feel huge emotional wave, I breath ones deeply and exhale calmly and slowly. If it doesn't change my inner state and i steel feel angry or exited I repeat It one or two times more and then i feel much calmer. Then I can switch myself to the rational part of the brain.


2. As you probably already know our left part of the brain is responsible for data and logical thinking (the right one for emotions and creativity). So, by breathing deep  I prepare my brain to switch for logical solution. My focus is on "what can I do now?", "Do I have enough information to make a decision?"

   In case of weekend call my thoughts usually reflect this: Is it an urgent call? If "Yes"- the person can message me. If "Not"- It could wait till Monday.
   And also "Is it good for me to not to answer? - Yes,because I protect my personal time and make clear rules in communication by not answering".
   Also" Is it good for the person that called me? - Yes, because he/she has other options to contact me if it is something really important and urgent. And if it's not important and urgent, then this person will learn to plan his/her time better in the future to deal with me in the working days"

3. After my decision I am able to "play" in my head the scenario about how will I discuss with this person about respecting our own space and time? And then I can again switch to emotional and creative part of the brain- the right one. Because now, I am focused on positive solution. And I usually create a very interesting story or situation, when my colleague is able to understand deeply my position and even maybe learn something.

So, let's overview the method I presented above to deal with emotions in communication and "safe" your good relationship:
1. Breath deeply!
2. Focus on logical solution, that you are in charge to make (try to not depend on others).
3. Create an interesting and positive scenario to discuss about the issue with the your colleague about the  problem. Do not forget about positive  and solution oriented focus!

Good luck and share this information with your friends, if you find it useful! Thank you!

Encroach* - to  gradually take away someone else's rights, or to take control of someone's  time, work etc.:

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

61. Примеры ритуалов в корпоративной культуре и их польза.

    Ритуалы- это важные элементы корпоративной культуры , которые представляют собой определенную  последовательность действий, коллективно осуществляемые и ведущие к  изменению ситуации. Не бойтесь этого слова, в нем никакой мистики нет, вы просто придаете определенное символическое значение определенным действиям!Так же, как жених целует невесту, символизируя единение мужского и женского!     Итак, о полезности ритуалов в корпоративной культуре: Ритуал приема на работу - обеспечивает безболезненное приобщение к организации и ее специфике, позволяет адаптироваться новому сотруднику быстрее и легче, понять правила внутренней игры в компании. Пример: Всем новеньким сотрудникам определяется наставник, задача которого все непонятное объяснять и знакомить сотрудника минимум с 5 коллегами в день.+бонус:делать каждый день какой-то мини-сюрприз (приятные пожелания на столе, сладости, цветок в горшке на новом рабочем месте, классная ручка или блокнот с корпоративной символикой, совместны

День 20: Методика "чудесного утра" прививается просто, ревью книги Хэла Элрода "Магия утра". Особенно обратите внимание на 5-ый пункт!

Напомню обычный распорядок утра Хэла (автора книги "Магия утра"), более подробное описание которого Вы можете найти тут : Тишина (5 минут) Аффирмации (5 минут) Визуализация (5 минут) Физические упражнения (20 минут) Чтение (20 минут) Письмо (5 минут) Общее время: 60 минут   Итак, час эффективного утра, последствия которого переворачивают всю жизнь  не так уж и трудно вообразить. Остается только самое малое, но самое трудное, притворить это в практику. В последних главах своей книги Элрод рассказывает именно об этом.   1) Если Вы сейчас думаете о том, что самым главным барьером на пути к счастью является нехватка времени , то  отведите каждому инструменту всего 1 минуту (итого 6 минут). Никто не станет спорить с тем, что тратить всего шесть минут в день на то, чтобы превратиться в человека, способного достичь такого уровня успеха и счастья, какого вы действительно хотите, не только разумно, но и абсолютно необходимо, даже если вам остро не хватает времени.   2)

Почему в мире больше лидеров - мужчин? Новый взгляд на ситуацию.

Статистически, на сегодняшний день количество лидеров-мужчин доминирует. Почему? По ряду причин: 1) В некоторых странах, права женщин до сих пор ущемляются и женщины не допускаются до работы и политики. 2) Или по тому как исторически у мужчин было больше предпосылок завоевывать и руководить, чем у женщин, которые вели хозяйство и конечно же это отразилось на склад поведения. 3) Но самая интересная причина недавно была открыта мною на одном семинаре, в следствии сказанного ведущим спикером в мире по трейдинговым операциям - Санди Жадежа. Санди говорил не о лидерстве, но его идея натолкнула меня на интересную мысль. Он говорил о том, что трейдинговая система - не сложная, ее сделали сложной, чтобы она была не доступна простому смертному. Все эти сложные замудренные названия позиций на графиках - это лишь уловка, которая помогает имущим мира сего удержать финансовую игру в своих руках. Ведь те, кто не знают правил игры -  обязательно однажды проиграют по-крупному.  Так вот, сложност