К основному контенту

What qualities people appreciate in their managers?

    How many of us would like to be a good respectful manager of the group? If you answered with an "yes", then this article is for you!
    I would share few ideas what people are expecting from good managers and you can check how many of them do you have.

1) "My manager always listen and care about what I am saying", - that's one of the phrases we met among  many employees who had good ratings for their managers.
     It's so important to people who work in your company to be noticed. They feel their importance if managers pay attention to what they say. Moreover they appreciate the ability of manager to understandб feel compassion and be involved in the discussions. We noticed that usually, employees come to their managers in case their really feel the topic very important for them. If it's not- they try to handle it by themselves!

2) "My manager is sincere  and direct", - that is another characteristic that many employees like in their managers! Sincere creates clarity in communication, provides transparency in the company and people understand easily what is needed to be done! There are no games or intrigues in such companies. They are crystal clear about expectations of the managers, about what is welcomed to do and what is not. Clarity also reduce the level of conflicts between the members. They know what are the priorities of the company, they understand if company's policy is aligned with their personal values and as a result if they will feel happy in the company!

3) "My manager is given me periodically feedback and also supportive advises, so i feel that I am growing and developing", - that is another critical factor that many employees appreciate in their managers!
      To provide a feedback periodically means, that you care about people's performances and want to prevent problems before they appear. That helps to have a better atmosphere and relations in the company!
      To provide just feedback is not enough. If the feedback will be very negative, some employees could be very effected by that and disappointed by themselves. What's important to do is also to give some advises what could be improved. That means you believe this person is able to succeed, he needs just to adjust a bit his activity.


4) "My manager is competent and understand how to organise all operational processes in the best way", - says many employees, who admire their managers.
    Employees know, that being an expert in one field is important, but for an excellent organizational functioning  is important to know how all the processes works and choose the best scenario for long prospective. Managers that know this, are considered professional, confident, good decision makers and organizers. They  receive all respect and trust from their employees.

These are the most common criteria we found. Would you like to share other ones, that you believe make a manager appreciated by it's team? It will be nice to read in the comments and may contribute with interesting information to a new article! 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Хочу построить новое отношение к лидерству, которое будет развивать наше общество и принесет пользу, вы со мной?

Несмотря на то, что о лидерстве (с англ. leadership) написано и рассказано много, тем не менее, то качество лидерства, которое мы наблюдаем сегодня в политике, в бизнесе, в школах и других сферах, оставляет желать лучшего. Мы видим лидеров, которые верят лишь в свою правоту, но которые мало пекутся об общем благе. Мы видим лидеров, которые проплачивают СМИ, лишь бы их правда была услышана, но которые не пекутся о милосердии и процветании общества. Мы видим лидеров, демонстрирующих, что они знают больше или , вернее, что (по их мнению)лучше, но не пытающихся поддержать и научить других. Мы видим тех, кто готовы спорить, но не желающих понять других. Мы видим тех, кто готов обвинять в неудачах кого угодно (предшественников, последователей), но не готовых взять ответственность на себя разрешить создавшуюся ситуацию!
   Это ли те лидеры, которым мы хотим доверить свое будущее и за которыми мы хотим идти?
   Лично я хочу более благоразумных лидеров, тех, которые не просто готовы предп…

Лидер будущего и его характеристики!

Что такое лидерство ?

    Чаще всего мы подразумеваем под этим "способность лидировать" или другими словами "вести за собой других, указывая направление".

     Вот, что это значит для меня:
а) лидер определяет направление курса (развития, желаемого будущего и т.д.) б) определяет конечную цель ( которая помогает ему определить направление  курса и точку, в которой цель будет достигнута) в) лидер влияет на других таким образом, что они за ним следуют (тут проявляется вдохновляющая сила его идеи и способность убеждать)



Отсюда следует, что  характеристики лидера (синим выделены дополнительные характеристики мудрого лидера, которые нужны для позивного влияния в обществе):
Предвидеть будущее.Определять потребности этого будущего.Визуализировать цели на долгосрочной перспективе и возможности.Выстраивать лучшие стратегии. Быть креативным! Тогда Вас будет сложно скопировать.Умение подать свои идеи, пробуждая интерес в других (харизма, энтузиазм, уверенность, эффективное…

4-ый критерий эффективного фидбека.

Друзья, сегодня я представлю Вам следующий критерий эффективного фидбека. Мы уже с вами прошли что такое фидбек и первые три критерия эффективного фидбека:
1. обсуждение действия, а не человека
2. точное, детальное описание ситуации или действия
3. степень влияния или воздействия обсуждаемого действия или ситуации.

Пройдя по ссылкам вы также можете ознакомиться с конкретными примерами по каждому критерию и лайфхаками, которые Вам могут помочь проверить себя без лишних усилий, насколько эффективно вы оказываете фидбек собеседнику.

Сейчас мы перейдем к четвертому критерию эффективной обратной связи, это оказание фидбека в релевантное, уместное время. Здесь имеются ввиду 2 вещи:
 1. Фидбек нужно дать, когда эмоции на минимуме, а рационализм на максимуме. Когда собеседник готов воспринимать вашу информацию лучше всего.
2.  Фидбек нужно давать насколько уместно быстро, пока он актуален. Если вы предоставите фидбек через неделю, во многих случаях детали уже будут забыты и сказанное будет …